במעמקי האדמה: בויז'ניץ חגגו הנחת אבן הפינה

נתי קאליש No Comments on במעמקי האדמה: בויז'ניץ חגגו הנחת אבן הפינה

הייתה לראש פינה: בויז'ניץ חגגו בליל שישי ערב ראש השנה במעמקי האדמה את המעמד ההיסטורי של הנחת אבן הפינה לבניין החדש | צילום: יהושע פרוכטר

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי חסידי ויז'ניץ מרחבי תבל שהגיעו לשבות בצל הקודש לימים הנוראים הבעל"ט, השתתפו במעמד ההיסטורי של הנחת אבן הפינה לבניין האדיר המרכז העולמי ישועות משה ויז'ניץ. המעמד התקיים במעמקי האדמה כעשרים מטר מתחת לפני הקרקע.

בשעות הערב של יום חמישי נקבצו ובאו כלל חסידי ויז'ניץ למתחם המעמד אשר אובטח באופן חסר תקדים ע"י משטרת ישראל בשל אופי ומורכבות האירוע בבור.

במבצע מיוחד נכנסו אלפי החסידים בזה אחר זה בסדר מופתי, ובהכוונת הסדרנים תוך שמירה על ביטחונם האישי של המשתתפים אל תוך הבור הענק.

חבר המשוררים של קהילת ויז'ניץ קיבלו את פני המשתתפים בשירה וזמר, תוך שילוב יצירות חדשות לכבוד המעמד, לאחר מכן קיבל את פני המשתתפים הרה"ג ישעיה גרינפלד מגיד מישרים מהעיר לונדון, כשהוא ממקד את דבריו על מסירות נפשם של חסידי ויז'ניץ למען הבניין, וזאת ע"י חתימה על מגילת יסוד לבניין שנחתם ע"י האדמו"ר מויז'ניץ, כאשר זכות החתימה הינו לכל התורמים.

לקול שירת האלפים השיר החדש אור חדש על ציון תאיר, נכנס הרבי מויז'ניץ למעמד מלווה בנגידי החצר, לאחר מכן קיבל את פניו הרה"ג פישל כהנא מגודלי עסקני החצר מנהל ת"ת ויזניץ בויאלמסבורג כשהוא מעורר את זכות היום בערב יום הרת עולם להיפקד ולהיזכר בדבר ישועה ורחמים.

הס הושלך עת הקריא החסיד הישיש הרב הגאון ר' אשר גרינפלד רב דחסידי ויזניץ ממאנטריאל, את מגילת היסוד.

לאחר שירת ניגוני רגש מהימים הנוראים, והניגון הקדוש וכולם מקבלים, ירד האדמו"ר למרפסת המיוחדת הסמוכה לבור היסוד, במילים קצרות הזכיר הרבי את אבותיו שושלת בית ויז'ניץ עד תקופת הבעש"ט, בסיום הניח המגילת היסוד ויצק הבטון עליו, כשהוא מכבד את שאר בני המשפחה, ובשם כל הקהל כובד הנגיד הרבני חיים שטרן, בלהט הרגע ההיסטורי פרצו הקהל בשירת הניגון הויזניצאי שהחיינו וקיימנו, ועוד כמה משירי ראש השנה, והשיר שהלחין האדמו"ר 'די שיטה הקדושה', משם עלה האדמו"ר לבית הכנסת לאמירת סליחות זכור ברית.

המעמד ההיסטורי ננעל ברגשות נעלים שיזכרו בלבות החסידים לשנים רבות.



0 תגובות